Sleeplife® Online verkoopvoorwaarden

Wanneer van toepassing?

Deze online verkoopvoorwaarden gelden voor alle artikelen die Sleeplife® aanbiedt op de webshop (www.sleeplife.be) en zijn van toepassing op elke aankoop die je via deze weg doet. Plaats je een bestelling via de webshop van Sleeplife®, dan ga je akkoord met de inhoud van de hieronder besproken online verkoopvoorwaarden. Iedereen kan deze voorwaarden raadplegen, downloaden of printen via www.sleeplife.be/online-verkoopvoorwaarden. De voorwaarden zijn van toepassing op online aankopen bij de groep Sleeplife®. Zowel bij Phenix Retail als bij alle participerende winkels en hun respectievelijke vennootschappen.

Bedrijfsgegevens Sleeplife®

Phenix Retail
Fountain Business Park
C. Van Kerckhovenstraat 110/3
2880 Bornem
E-mail: info@phenixretail.be
Telefoonnummer: 03 500 50 17
Btw-nummer: BE 0632.927.077

Vragen, opmerkingen of klachten over een online aankoop?

Bij het plaatsen van een bestelling vragen we je altijd om een winkel te kiezen. In geval van vragen, opmerkingen of klachten contacteer je best het door jou gekozen winkelpunt. Dat kan telefonisch of via e-mail. Alle winkelgegevens vind je terug op de website van Sleeplife®.

1. Het plaatsen van je bestelling

Ons aanbod

Op de webshop van Sleeplife® vind je een uitgebreid assortiment aan hoofdkussens, dekbedden, beschermers, slaapkameraccessoires, dekbedovertrekken en hoeslakens. Boxsprings, lattenbodems en matrassen zijn niet verkrijgbaar op de webshop, wel in de winkel. Een bewuste keuze. Als je op zoek bent naar een bed op maat, verwacht je minstens gefundeerd en persoonlijk en individueel advies, toch? Meer zelfs, misschien wil je de producten wel zelf voelen of testen. In dat geval is niet de webshop, maar wel de winkel the place to be.

Bij ieder product dat je wél in de webshop vindt, staan de volgende gegevens vermeld:

  • de vanaf-prijs en de feitelijke productprijs inclusief btw
  • de kortingprijs als het gaat om een tijdelijke aanbieding
  • een korte en een uitgebreide productomschrijving
  • een of meerdere waarheidsgetrouwe afbeeldingen van het product
     

Het plaatsen van je bestelling

Je kan je bestelling zelf plaatsen op de webshop van Sleeplife®. Op het einde van je bestelling kan je ervoor kiezen of je je bestelling afhaalt of rechtstreeks bij je thuis laat leveren. Meer informatie over de levering en -voorwaarden vind je verderop.

De bevestiging van je bestelling

Onmiddellijk nadat je een bestelling geplaatst hebt via de webshop, ontvang je een e-mail met de orderbevestiging. Vanaf het moment waarop je deze e-mail ontvangt, komt de overeenkomst op afstand tot stand. In de e-mail staat een link naar de verkoopvoorwaarden, zodat je die kan lezen, downloaden of printen. In de e-mail staat een ordernummer vermeld. Dat heb je nodig als je vragen hebt over je bestelling. Je bewaart deze orderbevestiging dan ook best. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Neem zeker eens een kijkje in je spambox of contacteer de door jouw gekozen winkel.

Bezorgadres wijzigen

Wil je je bezorgadres wijzigen? Geef dit dan zo snel mogelijk door via het 'Flex Delivery' platform van GLS. Hier geraak je makkelijk op via de mail(s) die je reeds van hun gekregen hebt na het plaatsen van je bestelling.

Betaling

De betaling van producten die je op onze webshop bestelt, gebeurt eenvoudig en veilig online. De betalingsmogelijkheden zijn:

  • Mastercard
  • Maestro
  • Bancontact
  • Visa
  • ING, KBC, Belfius
  • American Express
  • Carte Bancaire
     

2. Levering

Leveringskosten

Voor online aankopen met een totaalprijs tot en met € 49 betaal je € 6 bezorgkosten. Plaats je een bestelling van meer dan € 49? Dan is de levering gratis in België. Voor de levering van matrassen die aangekocht zijn via de webshop, zal de betreffende winkel concreet met je afspreken. De levering is gratis binnen een afgesproken straal (enkel binnen België).

Levering

Om je bestelling te leveren, werken we samen met een externe koerierdienst. We hebben het volste vertrouwen in GLS. Om een goede levering van je product te garanderen, zijn we genoodzaakt je gegevens (zoals je adres, e-mailadres en telefoonnummer) te delen met GLS. Wil je meer weten over de bescherming van je persoonsgegevens? Lees de privacyverklaring.

Levertijd

De producten die je bij Sleeplife® online koopt, worden zo snel mogelijk geleverd. Op de website wordt een indicatieve levertijd vermeld van 2-5 werkdagen. Die vangt aan van zodra je de orderbevestiging ontvangt. Ook daarin staat de indicatieve levertijd. ‘Online only’ producten – dit zijn producten die je alleen online kan kopen en niet in de winkel – kunnen de levertijd met enkele dagen verlengen. Blijkt dat het geval te zijn, dan ontvang je hiervan zo snel mogelijk bericht van ons. Mocht de vertraging van de levertijd meer dan 30 dagen bedragen, ben je gerechtigd om de koop te ontbinden. Zonder extra kosten, natuurlijk. Je eventuele betaling wordt dan binnen de 30 dagen teruggestort. Voor matrassen die aangekocht zijn via de webshop, gelden andere levertijden. De betreffende winkel zal een levertermijn met je afspreken.

Leverdag

Op het einde van je bestelling en op de orderbevestiging staat de indicatieve leverdatum. Van zodra de goederen overgemaakt worden aan onze logistieke partner GLS, ontvang je een e-mail met de concrete leverdatum. De levering kan gedurende de hele werkdag plaatsvinden. Het is van belang dat je thuis bent om je bestelling in ontvangst te nemen. Kan je je die dag niet vrijmaken? Dan kan je de datum en het adres van de levering wijzigen met FlexDelivery van GLS. GLS zal je pakket gratis tweemaal aanbieden. Daarna is Sleeplife® gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden. Daar zijn kosten aan verbonden.

Ben je niet thuis?

Ben je niet thuis op het moment dat we je bestelling leveren, dan zal onze logistieke partner GLS een tweede maal bij je aankloppen. Dankzij FlexDelivery kan je de dag en plaats voor de tweede levering kiezen, zodat je het pakje zeker in ontvangst kan nemen. Gaat het dan weer mis? Dan mag Sleeplife® de verkoopovereenkomst verbreken. Daar komen kosten bij kijken.

Controle van de levering

Controleer bij levering of alle producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare schade of gebreken bevatten. Is er sprake van schade? Neem dan contact op met de door jou gekozen winkel.

Betaling bij levering

Omdat de levering aan huis niet door eigen mensen gebeurt, maar wel door onze partner GLS, is het niet mogelijk om te betalen bij levering aan huis. Noch contant, noch met de kaart.

3. Herroepingsrecht en retourzending

Na levering heb je 14 dagen tijd om de koop zonder opgave van redenen te ontbinden. Dat kan alleen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Je laat ons binnen de 14 dagen schriftelijk weten dat je de koop op afstand verbreekt. Dat doe je door een e-mail te sturen naar de door jou gekozen winkel. Vermeld zeker je ordernummer.
  • Het product is onbeschadigd en zit nog in de ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en onbeslapen (wegens hygiënische redenen).
  • Kussens & dekbedden die online gekocht worden, kunnen onder geen enkele voorwaarde geretourneerd worden.
  • Het gaat niet om een gepersonaliseerd of op maat gemaakt product. Is dat wel het geval, dan kunnen we dat product niet retour nemen.

Je kan een retourdocument hier downloaden of aanvragen in de winkel van jouw keuze. Je voorkeurswinkel verschaft je ook graag verdere uitleg over de retourprocedure en het retourdocument.

Wij hechten belang aan bovenstaande voorwaarden omdat de producten die we aanbieden van persoonlijke aard zijn. Zo kunnen we beddengoed of dekbedden niet meer verkopen als ze al gebruikt zijn door iemand anders. Je begrijpt dat deze gedachte niet echt fijn is voor andere klanten.

Deze voorwaarden gelden natuurlijk niet als je een gegronde klacht hebt over het product die onder de wettelijke garantie of bijkomende garanties van Sleeplife® valt. Wij zullen je order annuleren van zodra je ons hebt laten weten dat je de verkoopovereenkomst wil verbreken. Als je de goederen al ontvangen hebt, moet je ze in retourneren. Daarbij zijn de kosten voor jou rekening. Wanneer wij de goederen in ontvangst hebben genomen hebben, storten we het volledige bedrag excl. de verzendkosten (indien van toepassing) binnen de 30 dagen op je rekening terug.

4. Klachten

Heb je een klacht over de diensten of producten die je online kocht bij Sleeplife®? Neem dan contact op met je voorkeurswinkel. We noteren wat je ons telefonisch vertelt en ook de inhoud van mails houden we bij. Dat maakt het allemaal iets makkelijker als je ons nog een keer contacteert. Daarnaast kunnen we op basis van jouw ervaringen en vragen onze eigen dienstverlening verbeteren.

5. Garanties

Jouw wettelijke rechten

De Belgische wetgeving biedt je bepaalde wettelijke rechten. Onze garantievoorwaarden zijn altijd conform de Belgische Wet van 1 september 2004, betreffende de garanties bij verkoop en de aankoop van consumentengoederen. Deze voorwaarden kan je te allen tijde raadplegen op de website van de FOD Economie

Daarnaast geniet je bij Sleeplife® ook van onze “bijkomende garanties”. Als je spijt hebt van je aankoop van textielartikelen kunnen uit hygiënisch oogpunt alleen ongeopende verpakkingen textiel geruild worden.

Showroomartikelen worden verondersteld gekocht en gezien te zijn in de staat waarin ze zich bevinden. De garantie op showroomartikelen is dus beperkt tot onvolkomenheden die je niet hebt vastgesteld of gezien bij aankoop.

De start van de garantietermijn

De garanties gaan in op het moment dat Sleeplife® de artikelen bij jou geleverd heeft. Dit is ook de factuurdatum. De wettelijke garantietermijn op productiefouten is 2 jaar.

Voorwaarden voor de garantie

Om aanspraak te kunnen maken op de wettelijke garantie of de extra Sleeplife®- garantie (zie hieronder), dien je te voldoen aan elk van de volgende voorwaarden:

  • Je kan aantonen dat je bij Sleeplife® de aankoop hebt gedaan.
  • De artikelen dienen onbeschadigd en schoon te zijn.
  • Alle gebruiksinstructies werden opgevolgd.
  • Je stelt Sleeplife® binnen een gepaste tijd en uiterlijk twee maanden nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met je voorkeurswinkel. Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.
     

De wettelijke garantie

Je kan ervan op aan dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen. Bij het sluiten van de overeenkomst kan, in overleg met Sleeplife®, schriftelijk vastgelegd worden dat de geleverde producten ook de eigenschappen moeten bezitten die nodig zijn voor een bepaald bijzonder gebruik ervan. In dat kan je erop rekenen dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor dit bijzondere gebruik nodig zijn. In dat geval gelden ook de wettelijke rechten die de Belgische wetgeving je biedt ook voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor dit overeengekomen bijzondere gebruik. Sleeplife® kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor kleurveranderingen die veroorzaakt worden door het licht.

Als een geleverd product niet aan de hiervoor bedoelde verwachtingen voldoet, gelden de wettelijke rechten die de Belgische wetgeving je biedt.   

De datum waarop je ons van een gebrek op de hoogte brengt, is bepalend voor de toepassing van de aanvullende garantieregeling. Na het verstrijken van de garantietermijn die op het betreffende product van toepassing is, zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor je eigen rekening.

Als je een klacht hebt, voeren we een grondige kwaliteitscontrole uit. Als het gaat om een productie- en fabricagefout geldt een productgarantie. Dan wordt eerst beoordeeld of je klacht te verhelpen is, bijvoorbeeld door het product te repareren.  Als dit niet mogelijk is, bieden wij je een nieuw of vervangend product aan. Je hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen, wat een nieuwe levertijd met zich meebrengt. Deze waarborg is niet van toepassing als de schade te wijten is aan verkeerd gebruik en normale slijtage.